top of page
MEDİA MARKT SİGORTA ACENTELİĞİ ANONİM ŞİRKETİ
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI

1. GİRİŞ

    1. Politikanın Amacı ve Kapsamı

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) 7 Nisan 2016 tarihinde yürürlüğe girmiş olup; işbu Media Markt Sigorta Acenteliği Anonim Şirketi Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunması Politikası (“Politika”), 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu kapsamında faaliyet gösteren bir sigorta acentesi olan Media Markt Sigorta Acenteliği Anonim Şirketi’nin (“Media Markt” veya “Şirket”) Kanun’a uyumluluğunun sağlanmasını ve Şirket tarafından kişisel verilerin korunması ve işlenmesine ilişkin yükümlülüklerin yerine getirilmesinde uyulacak prensiplerin belirlenmesini amaçlamaktadır.

Politika, kişisel verilerin işleme şartlarını belirlemekte ve kişisel verilerin işlenmesinde Şirket tarafından benimsenen ana ilkeleri ortaya koymaktadır. Bu çerçevede Politika, Şirket tarafından Kanun kapsamındaki tüm kişisel veri işleme faaliyetlerini, Şirket'in işlediği tüm kişisel verilerin sahiplerini ve işlediği tüm kişisel verileri kapsamaktadır.

Şüpheye mahal vermemek için belirtilmelidir ki; Media Markt tarafından yürütülen veri işleme faaliyetlerinin bir kısmı, sigorta acenteliği ilişkisi kapsamında vekalet ile temsil edilen ve sigorta ettiren/ sigortalılar ile diğer hak sahiplerine karşı veri sorumlusu olan Sigorta Şirketleri adına veri işleyen sıfatıyla yürütülmektedir. Bu çerçevede vekil olarak yürütülen işlemler bakımından asli sorumlu olan Sigorta Şirketlerinin veri işleme politikalarını da incelemenizi tavsiye ederiz.

Şirket çalışanlarının kişisel verilerinin işlenmesine ilişkin hususlar, işbu Politika’nın genel kural ve prensiplerine tabi olmakla birlikte çalışanların kişisel verilerine dair işleme süreçlerinin özel unsurları Medîa Markt Sigorta Acenteliği Anonim Şirketi Çalışanlarının Kişisel Verilerine dair Aydınlatma Bildirimi’nde ayrıca belirtilmiştir.

Politika'da kullanılan terimlere ilişkin tanımlar EK-1’de bulunmaktadır.

  1. Yürürlük ve Değişiklik

Politika, Şirket tarafından internet sitesinde yayımlanarak kamuoyuna sunulmuştur. Başta Kanun olmak üzere yürürlükteki mevzuat ile bu Politika’da yer verilen düzenlemelerin çelişmesi halinde mevzuat hükümleri uygulanır.

Şirket, yasal düzenlemelere paralel olarak ya da veri işleme faaliyetlerine ilişkin uygulama değişikliği olması durumunda Politika'da değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Politilka’nın güncel versiyonuna www.mmsigortacentesi.com.tr’de adresinde yer alan “Kişisel Verilerin Korunması ve Gizliliği” başlığından erişilebilir.


2. ŞİRKETİMİZİN YÜRÜTTÜĞÜ KİŞİSEL VERİ İŞLEME FAALİYETLERİNE YÖNELİK VERİ SAHİPLERİ, VERİ İŞLEME AMAÇLARI VE VERİ KATEGORİLERİ

2.1 Veri Sahipleri

Politika kapsamındaki veri sahipleri, Şirket tarafından kişisel verileri işlenmekte olan Şirket çalışanları dışındaki tüm gerçek kişilerdir. Bu çerçevede genel olarak veri sahibi kategorileri aşağıdaki şekildedir:​

VERİ SAHİBİ KATEGORİLERİ
AÇIKLAMA
Müşteri (Sigorta Ürün veya Hizmeti Alarak Sigorta Sözleşmesine taraf olan ya da sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişiler kişi )
Şirket'in sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanan gerçek kişileri ifade etmektedir (örneğin sigorta ettiren, sigortalı, lehtar, rehin alacaklısı, dain-i mürtehin gibi).
Potansiyel Müşteri (Potansiyel Ürün veya Hizmet Alıcısı)
Şirket'in sunduğu ürün ve hizmetleri kullanma ilgisini gösteren, müşteriye dönüşme potansiyeli olan gerçek kişileri ifade etmektedir.
Ziyaretçi
Şirket yerleşke ve internet sitesini ziyaret eden gerçek kişileri ifade etmektedir.
Çalışan Adayı
Şirket’e CV göndererek ya da başka yöntemlerle iş başvurusu yapan gerçek kişileri ifade etmektedir.
Üçüncü Kişiler
Yukarıda yer verilen veri sahibi kategorileri ile Şirket çalışanları hariç gerçek kişileri ifade etmektedir (örneğin gerçek kişi tedarikçiler, destek hizmeti sağlayıcıları, bunların çalışanları vb.).

Veri sahibi kategorileri genel bilgi paylaşımı amacıyla örnek olarak belirtilmiştir. Veri sahibinin, bu kategorilerden herhangi birinin kapsamına girmemesi, Kanun’da belirtildiği şekilde veri sahibi niteliğini ortadan kaldırmamaktadır. 

2.2 Kişisel Veri İşleme Amaçları

Şirket tarafından kişisel verileriniz ve özel nitelikli kişisel verileriniz, Kanun’da ve ilgili mevzuatta yer alan kişisel veri işleme kurallarına uygun olarak başlıca aşağıdaki amaçlarla işlenebilmektedir:

ANA AMAÇLAR
ALT AMAÇLAR
Şirket aracılığı ile acente olarak temsil ettiği Sigorta Şirketlerine ait sigorta ürün ve hizmetlerinden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi

1. Sigorta şirketleri ile akdedilen sigorta acenteliğine ilişkin sözleşmelerin gerekliliklerinin yerine getirilmesi,

2. Sigortacılık ürün ve hizmetlerine başvuru, teklif, satış ve hasar/tazminat süreçlerinin oluşturulması ve takibi,

3. Ürün ve hizmetlere erişim ve hizmetlerden yararlanmada müşterinin kullanacağı kanallara uygun kullanım koşulları ve bilgilerin müşteriye sağlanması süreçlerinin planlanması ve icrası,

4. Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası,

5. Satın alınan sigorta ürünlerine kapsamında kurulmasına aracılık edilen sigorta sözleşmelerine ilişkin faaliyetlerin planlanması ve icrası,

6. Elektronik ve diğer mecralarda toplanan müşteri talep ve şikayetlerinin değerlendirilmesi, takibi ve yönetimi,

7. Prim tahsilat makbuzlarının tanzimi, doğrulama ve iptali ile prim iadesi işlemlerine ilişkin faaliyetlerin planlanması ve/veya icrası,

8. Sigorta sözleşmelerine/Poliçelere ilişkin fesih, iptal ve cayma taleplerine ilişkin faaliyetlerin planlanması ve icrası,

9. Acenteliği yapılan sigorta şirketlerine ait sanal posların entegrasyonu suretiyle prim tahsilat işlemlerinin gerçekleştirilmesi,

10. Sigorta aracılık hizmetlerine yönelik acenteliği yürütülen sigorta şirketlerine ait sistemler üzerinden web servisler vasıtasıyla müşteri kaydı oluşturulması,

11. Mevzuat uyarınca kimlik tespit ve teyit işlemlerinin yerine getirilmesi,

12. Sigorta sözleşmesinin kurulması sonrasında teminat altına alınan elektronik cihazların güvence altına alınması için kayıt oluşturulması.

13. Poliçe tanzim, teslim, yenileme ve zeyil işlemlerinin takip ve icrası,

Şirket tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi

1. Finans ve muhasebe işlerinin takibi,

2. İş faaliyetlerinin etkinlik / verimlilik ve yerindelik analizlerinin gerçekleştirilmesi faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

3. Satın alma süreçlerinin planlanması ve icrası,

4. İş faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

5. Başta aracılığı yapılan sigorta şirketleri olmak üzere iş ortakları ve üçüncü kişilerle birlikte müşterilere sunulan sigorta ürünlerine ilişkin finansal mutabakatların sağlanması,

6. Özel uzmanlık gerektiren bilgi sistemleri ve benzeri hususlarda alanında uzman kuruluşlardan mevzuatın izin verdiği ölçüde destek hizmeti alınması.

Şirket'in İnsan Kaynakları Politikaları ve Süreçlerinin Planlanmasının ve icra Edilmesi

1. Çalışan adayı ve öğrenci ve stajyer yerleştirilmesi için gerekli iç/dış iletişim aktivitelerinin planlanması ve icrası, 

2. Çalışan bilgi/belge taleplerinin karşılanması faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

3. Personel temini ve Şirket güvenlik süreçleri, için referans aktivitelerinin planlanması ve icrası,

4. İş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde gerçekleştirilmesi gereken faaliyetlerin planlanması ve icrası,

5. Çalışan adaylarının başvuru, seçme ve değerlendirme süreçlerinin planlaması ve yürütülmesi,

6. Disiplin/etik süreçleri ile ilgili gerekli operasyonel faaliyetlerin planlanması ve icrası,

7. Çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi,

8. Stajyer ve öğrenci temin, yerleştirilmesi ve operasyon süreçlerinin planlanması ve icrası

Şirket'in Ticari ve İş Stratejilerinin Planlanması ve İcrası

1. İş ortakları, destek hizmeti sağlayıcıları ve tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi,

2. Stratejik planlama faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

3. Bütçe çalışmalarının yapılması ve icrası,

4. Şirketin finansal risk süreçlerinin planlanması ve icrası,

5. Potansiyel iş ortağı/tedarikçi/alt yüklenici seçimi için risk değerlendirme faaliyetlerinin ve fizibilite çalışmalarının planlanması ve icrası

Şirket'in ve Şirket'le iş ilişkisi içerisinde olan ilgili kişilerin hukuki, teknik ve ticari-iş güvenliğinin temin

1. Şirket faaliyetlerinin Şirket prosedürleri ve ilgili mevzuata uygun olarak yürütülmesinin temini için gerekli operasyonel faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

2. Şirketler ve ortaklık hukuku işlemlerinin gerçekleştirilmesi faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

3. Hukuk işlerinin takibi,

4. Resmi kurum ve kuruluşlardan talep edilen bilgi veya belge ile taleplerin sağlanması ve kayıt altına alınması faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

5. Şirket operasyonlarının güvenliğinin temini,

6. Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması, denetimi ve icrası,

7. Bilgi teknolojileri alt yapısının oluşturulması ve yönetilmesi,Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası,

8. Şirketimizin iç/dış denetim, teftiş ve kontrol faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

9. Sözleşme süreçlerinin ve hukuki taleplerin takibi,

10. Şirket demirbaşlarının ve kaynaklarının güvenliğinin temini,

11. Şirket yerleşkeleri ve tesislerinin güvenliğinin temini

2.3 Kişisel Veri Kategorileri

Şirket tarafından aşağıda kategorize edilmiş kişisel verileriniz, Kanun’da ve ilgili mevzuatta yer alan kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak işlenmektedir:

Kişisel Veri Kategorizasyonu
Açıklama
Kimlik Bilgisi

Ad soyad, anne - baba adı, anne kızlık soyadı, doğum tarihi, doğum yeri, medeni hâli, nüfus cüzdanı seri sıra no, T.C. kimlik no gibi kişisel bilgiler

İletişim Bilgisi

Adres, e-posta adresi, iletişim adresi, kayıtlı elektronik posta adresi (KEP), telefon no gibi kişisel bilgiler

Müşteri Bilgisi

Ticari faaliyetlerimiz ve bu çerçevede iş birimlerimizin yürüttüğü operasyonlar neticesinde ilgili kişi hakkında elde edilen ve üretilen kişisel bilgiler

Müşteri İşlem Bilgisi

Çağrı merkezi kayıtları, makbuz, teklif / başvuru formlarındaki bilgiler gibi kişisel bilgiler

Fiziksel Mekân Güvenlik Bilgisi

Fiziksel mekâna girişte, fiziksel mekânın içerisinde kalış sırasında alınan kamera kayıtları ve ziyaretçilerin giriş-çıkış kayıt bilgileri gibi kişisel bilgiler

İşlem Güvenliği Bilgisi

Ticari faaliyetlerimizi yürütürken teknik, idari, hukuki ve ticari güvenliğimizi sağlamamız için işlenen kişisel verileriniz IP adresi bilgileri, internet sitesi giriş-çıkış bilgileri, şifre ve parola bilgileri gibi kişisel bilgiler

Finansal Bilgi

Şirketimizin kişisel veri sahibi ile kurmuş olduğu hukuki ilişkinin tipine göre yaratılan her türlü finansal sonucu gösteren bilgi, belge ve kayıtlara ilişkin işlenen kişisel veriler

Çalışan Adayı Bilgisi

Şirketimizin çalışanı olmak için başvuruda bulunmuş veya ticari teamül ve dürüstlük kuralları gereği şirketimizin insan kaynakları ihtiyaçları doğrultusunda çalışan adayı olarak değerlendirilmiş veya Şirketimizle çalışma ilişkisi içerisinde olan bireylerle ilgili işlenen veriler

Hukuk İşlem ve Uyum Bilgisi

Hukuki alacaklar ve haklarımızın tespiti, takibi ve borçlarımızın ifası ile adli makamlarla yazışmalardaki bilgiler, dava dosyasındaki bilgiler ve kanuni yükümlülüklerimiz ve şirketimiz politikalarına uyum kapsamında işlenen kişisel veriler

Risk Yönetimi Bilgisi

Ticari, teknik, idari risklerin yönetilmesi için işlenen bilgiler gibi kişisel veriler

Özel Nitelikli Veri

Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, demek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri

Talep / Şikayet Yönetimi Bilgisi

Şirketimize yöneltilmiş olan her türlü talep veya şikâyetin alınması ve değerlendirilmesine ilişkin kişisel veriler

İtibar Yönetimi Bilgisi

Şirketimizin ticari itibarını korumak maksatlı toplanan bilgiler ve buna ilişkin oluşturulan değerlendirme raporları ile alınan aksiyonlarla ilgili kişisel bilgiler

Olay Yönetimi Bilgisi

Şirketimizin ticari hak ve menfaatleri ile müşterilerimizin hak ve

menfaatlerini korumak maksatlı gelişen olaylara karşı gerekli hukuki teknik ve idari tedbirlerin alınmasına yönelik olarak işlenen kişisel veriler

3. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN İLKELER VE ŞARTLAR

3.1 Kişisel Verilerin işlenmesine İlişkin İlkeler

Şirket tarafından kişisel verileriniz, Kanun'un 4. maddesinde yer alan kişisel veri işleme ilklerine uygun olarak işlenmektedir. Bu ilkelere her bir kişisel veri işleme faaliyeti açısından uyulması zorunludur:

  • Kişisel verilerin hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olarak işlenmesi; Şirket, kişisel verilerinizin işlenmesinde kanunlara, ikincil düzenlemelere ve hukukun genel ilkelerine uygun olarak hareket eder; kişisel verileri işlenme amacı ile sınırlı olarak işlemeye ve veri sahiplerinin makul beklentilerini dikkate almaya önem verir.

  • Kişisel verilerin doğru ve güncel olması; Şirket tarafından işlenen kişisel verilerinizin güncel olup olmadığına, buna ilişkin kontrollerin yapılmasına dikkat edilir. Veri sahiplerine bu kapsamda doğru ve güncel olmayan verilerinin düzeltilmesini veya silinmesini isteme hakkı tanınır.

  • Kişisel verilerin belirli, açık ve meşru araçlar için işlenmesi; Şirket, her bir kişisel veri işleme faaliyetinden önce veri işleme amaçlarını tespit eder ve bu amaçların hukuka aykırı olmamasına dikkat eder.

  • Kişisel verilerin işlendiği amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olması; Şirket tarafından veri işleme faaliyeti toplama amacını gerçekleştirme için gerekli olan kişisel verilerle sınırlandırılmakta ve bu amaçla ilişkili olmayan kişisel verilerin işlenmemesi için gerekli adımlar atılmaktadır.

  • Kişisel verilerin mevzuatın ya da işleme amaçlarının gerektirdiği süre kadar saklanması; Şirket tarafından kişisel veri işleme amacının ortadan kalkmasından sonra ya da mevzuatta öngörülen sürenin dolması ile birlikte kişisel veriler silinmekte, yok edilmekte veya anonimleştirilmektedir.

3.2 Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Şartlar

Şirket tarafından kişisel verileriniz, Kanun'un 5. maddesinde yer alan kişisel veri işleme şartlarından en az birinin varlığı halinde işlenmektedir. Söz konusu şartlara ilişkin açıklamalar aşağıda yer almaktadır:

  • Kişisel veri sahibinin açık rızasının olması diğer veri işleme şartlarının var olmadığı durumlarda, 3.1. başlık altında yer verilen genel ilkelere uygun olarak, Şirket tarafından veri sahibinin kişisel verileri, veri sahibinin özgür iradesi ile kişisel veri işleme faaliyetine ilişkin yeterli bilgi sahibi olarak, tereddüde yer bırakmayacak şekilde ve sadece o işlemle sınırlı olarak onay vermesi halinde işlenebilmektedir.

  • Kişisel veri işleme faaliyetinin kanunlarda açıkça öngörülmesi halinde Şirket tarafından kişisel veriler, veri sahibinin açık rızası olmadan işlenebilecektir. Bu durumda Şirket, ilgili hukuki düzenleme çerçevesinde kişisel verileri işleyecektir.

  • Fiili imkânsızlık nedeniyle veri sahibinin açık rızasının elde edilememesi ve kişisel veri işlemenin zorunlu olması halinde, Şirket tarafından rızasını açıklayamayacak durumda olan veya rızasına geçerlilik tanınamayacak olan veri sahibine ait kişisel veriler, veri sahibinin veya üçüncü bir kişinin hayatı veya beden bütünlüğünü korumak adına kişisel veri işlemenin zorunlu olması durumunda işlenecektir.

  • Kişisel veri işleme faaliyetinin bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması durumunda, veri sahibi ile Şirket arasında kurulan veya halihazırda imzalanmış olan sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesi gerekli ise kişisel veri işleme faaliyeti gerçekleştirilecektir.

  • Veri sorumlusu hukuki yükümlülüğünü yerine getirme için kişisel veri işleme faaliyeti yürütülmesinin zorunlu olması durumunda Şirket, yürürlükteki mevzuat kapsamında öngörülen hukuki yükümlülüklerini yerine getirme amacıyla kişisel verileri işlemektedir.

  • Veri sahibinin kişisel verilerini alenileştirmiş olması, veri sahibi tarafından herhangi bir şekilde kamuoyuna açıklanmış, alenileştirilme sonucu herkesin bilgisine açılmış olan kişisel veriler alenileştirme amacı ile sınırlı olarak Şirket tarafından veri sahiplerinin açık rızası olmasa da işlenebilecektir.

  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için kişisel veri işlemenin zorunlu olması durumunda, Şirket zorunluluk kapsamında veri sahiplerinin açık rızası olmaksızın veri sahibinin kişisel verilerini işleyebilecektir.

  • Veri sahibinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlemenin zorunlu olması halinde, Şirket ile veri sahibinin menfaat dengesinin gözetilmesi şartıyla Şirket tarafından kişisel veriler işlenebilecektir. Bu kapsamda, meşru menfaate dayanarak verilerin işlenmesinde Şirket öncelikle işleme faaliyeti sonucunda elde edeceği meşru menfaati belirler. Kişisel verilerin işlenmesinin veri sahibinin hak ve özgürlükleri üzerindeki olası etkisini değerlendirir ve dengenin bozulmadığı kanaatindeyse işleme faaliyetini gerçekleştirir.

3.3 Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Şartlar

Kanun’un 6. maddesinde özel nitelikli kişisel veriler, sınırlı sayıda olacak şekilde belirtilmiştir. Bunlar; kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir.

Şirket, özel nitelikli kişisel verileri Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ilave tedbirlerin alınmasını sağlayarak aşağıdaki durumlarda işleyebilmektedir:

  • İlgili kişinin açık rızasının olması,

  • Kanunlarda açıkça öngörülmesi,

  • Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin, kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması,

  • İlgili kişinin alenileştirdiği kişisel verilere ilişkin ve alenileştirme iradesine uygun olması,

  • Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması,

  • Sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlarca, kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin planlanması, yönetimi ve finansmanı amacıyla gerekli olması,

  • İstihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik, sosyal hizmetler ve sosyal yardım alanlarındaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi için zorunlu olması,

  • Siyasi, felsefi, dini veya sendikal amaçlarla kurulan vakıf, dernek ve diğer kâr amacı gütmeyen kuruluş ya da oluşumların, tâbi oldukları mevzuata ve amaçlarına uygun olmak, faaliyet alanlarıyla sınırlı olmak ve üçüncü kişilere açıklanmamak kaydıyla; mevcut veya eski üyelerine ve mensuplarına veyahut bu kuruluş ve oluşumlarla düzenli olarak temasta olan kişilere yönelik olması, 

4. KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI

Şirket, Kanun'un 8. ve 9. maddelerinde sıralanan ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenmiş olan ilave düzenlemelere uygun olarak; kişisel verilerin aktarılması şartlarının bulunması durumunda kişisel verileri yurtiçinde veya yurtdışına aktarabilmektedir.

  • Kişisel verilerin yurtiçinde üçüncü kişilere aktarımı, Kanun'un 5. ve 6. maddesinde yer alan ve işbu Politika'nın 3. Başlığı altında açıklanmış olan veri işleme şartlarından en az birinin varlığı halinde ve veri işleme şartlarına ilişkin temel ilkelere uymak şartıyla kişisel verileriniz Şirket tarafından aktarılabilmektedir.

  • Kişisel verilerin yurtdışında üçüncü kişilere aktarımı, Kanun'un 5. ve 6. maddesinde yer alan kişisel veriler, Kanun’un 5. ve 6. maddelerde belirtilen şartlardan birinin varlığı ve aktarımın yapılacağı ülke, ülke içerisindeki sektörler veya uluslararası kuruluşlar hakkında yeterlilik kararı bulunması halinde yurt dışına aktarılabilir.

Kişisel veriler, yeterlilik kararının bulunmaması durumunda, Kanun’un 5. ve 6. maddelerde belirtilen şartlardan birinin varlığı, ilgili kişinin aktarımın yapılacağı ülkede de haklarını kullanma ve etkili kanun yollarına başvurma imkânının bulunması kaydıyla, aşağıda belirtilen uygun güvencelerden birinin taraflarca sağlanması halinde Şirket tarafından yurt dışına aktarılabilir:

a) Yurt dışındaki kamu kurum ve kuruluşları veya uluslararası kuruluşlar ile Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşları veya kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları arasında yapılan uluslararası sözleşme niteliğinde olmayan anlaşmanın varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.

b) Ortak ekonomik faaliyette bulunan teşebbüs grubu bünyesindeki şirketlerin uymakla yükümlü oldukları, kişisel verilerin korunmasına ilişkin hükümler ihtiva eden ve Kurul tarafından onaylanan bağlayıcı şirket kurallarının varlığı.

c) Kurul tarafından ilan edilen, veri kategorileri, veri aktarımının amaçları, alıcı ve alıcı grupları, veri alıcısı tarafından alınacak teknik ve idari tedbirler, özel nitelikli kişisel veriler için alınan ek önlemler gibi hususları ihtiva eden standart sözleşmenin varlığı.

d) Yeterli korumayı sağlayacak hükümlerin yer aldığı yazılı bir taahhütnamenin varlığı ve Kurul tarafından aktarıma izin verilmesi.

Yeterlilik kararının bulunmaması ve yukarıda belirtilen uygun güvencelerden herhangi birinin sağlanamaması durumunda, arızi olmak kaydıyla sadece aşağıdaki hallerden birinin varlığı halinde yurt dışına kişisel veri aktarabilir:

 

a) İlgili kişinin, muhtemel riskler hakkında bilgilendirilmesi kaydıyla, aktarıma açık rıza vermesi.

b) Aktarımın, ilgili kişi ile veri sorumlusu arasındaki bir sözleşmenin ifası veya ilgili kişinin talebi üzerine alınan sözleşme öncesi tedbirlerin uygulanması için zorunlu olması.

c) Aktarımın, ilgili kişi yararına veri sorumlusu ve diğer bir gerçek veya tüzel kişi arasında yapılacak bir sözleşmenin kurulması veya ifası için zorunlu olması.

d) Aktarımın üstün bir kamu yararı için zorunlu olması.

e) Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.

f) Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.

g) Kamuya veya meşru menfaati bulunan kişilere açık olan bir sicilden, ilgili mevzuatta sicile erişmek için gereken şartların sağlanması ve meşru menfaati olan kişinin talep etmesi kaydıyla aktarım yapılması.

PAYLAŞILAN TARAF KATEGORİZASYONU
KAPSAM
AKTARIM AMACI
Sigorta Şirketleri
Acentelik ilişkisi kapsamında temsil edilen sigorta şirketleri
Sigortacılık Kanunu uyarınca acentelik faaliyeti olarak tanımlanan “sigorta şirketlerinin nam ve hesabına sigorta sözleşmelerine aracılık etmeyi veya bunları sigorta şirketleri adına yapmayı meslek edinen, sözleşmenin akdinden önce hazırlık çalışmalarını yürüten ve sözleşmenin uygulanması ile tazminatın ödenmesinde yardımcı olunması”na yönelik faaliyetler kapsamında sigorta acenteliği sözleşmelerinin gereklerinin yerine getirilmesi,
İş Ortakları
Şirket'in ticari faaliyetlerini yürütürken iş ortaklığı kurduğu taraflar
İş ortaklığı kurulma amaçlarının yerine getirilmesini temin etmek amacıyla sınırlı olarak kişisel verilerin paylaşımı
Destek Hizmeti Sağlayıcılar / tedarikçiler
Sigorta acenteliği faaliyetinin yürütülmesi kapsamında hizmet alınan üçüncü taraflar (örnek bilişim sistemi sağlayıcıları, çağrı merkezleri vb)
Sigorta aracılığı faaliyetlerinin mevzuata uygun şekilde yerine getirilmesi için dış kaynak hizmet tedarikçilerinden hizmet alınması amacıyla yapılan aktarımlar
İştirak
Şirket'in iştiraki olan şirketler ya da ana hissedarı
Grup şirketi yapısında katılım gerektiren ticari faaliyetlerin yürütülmesi amacıyla sınırlı olarak kişisel verilerin aktarılması
Kanunen Yetkili Kamu Kurumu
Hukuken Şîrket'ten bilgi ve belge almaya yetkili kamu kurum ve kuruluşları
İlgili kamu kurum ve kuruluşlarının bilgi talep etme amacıyla sınırlı olarak kişisel veri paylaşımı
Kanunen Yetkili Özel Kurum
Hukuken Şirket'ten bilgi ve belge almaya yetkili özel hukuk kişileri
İlgili özel hukuk kişilerinin hukuki yetkisi dahilinde talep ettiği amaçla sınırlı olarak verilerin paylaşımı

5. VERI SAHİPLERİNİN AYDINLATILMASI VE VERİ SAHİPLERİNİN HAKLARI

Kanunun 10. maddesine göre kişisel verilerin işlenmesinden önce veya en geç kişisel verilerin işlenmesi anında, veri sahiplerinin kişisel veri işlenmesine ilişkin aydınlatılmaları gerekmektedir. İlgili madde gereğince veri sorumlusu sıfatıyla Şirket tarafından kişisel veri işleme faaliyetinin yürütüldüğü her durumda veri sahiplerinin aydınlatılmasını sağlamak üzere şirket içi gerekli yapı oluşturulmuştur. Bu kapsamda;

5.1 Kişisel verilerinizin işlenme amacı için lütfen Politika‘nın 2.2. bölümünü inceleyiniz.

5.2 Kişisel verilerinizin aktarıldığı taraflar ve aktarım amacı için lütfen Politika’nın 4. Bölümünü inceleyiniz.

5.3 Fiziki veya elektronik ortamlarda farklı kanallarla toplanabilen kişisel verilerinizi işlenmesine ilişkin şartları incelemek için lütfen Politika'nın 3.2 ve 3.3. bölümüne bakınız.

5.4 Veri sahibi olarak Kanun'un 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahip olduğunuzu belirtmek isteriz:

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,

  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacın uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  • Kanun'a ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkmam hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkması durumunda buna itiraz etme,

  • Kişisel verilerinizin kanununa aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Yukarıda sıralanan haklarınıza yönelik başvurularınızı, www.mmsigortacentesi.com.tr’de yer alan “Kişisel Verilerin Korunması ve Gizliliği” başlığından ulaşabileceğiniz Media Markt Sigorta Acenteliği Anonim Şirketi Veri Sahibi Başvuru Formu‘nu doldurarak Şirketimize iletebilirsiniz. Talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde başvurularınız ücretsiz olarak sonuçlandırılacaktır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre tarafınızdan ücret talep edilebilecektir.

Şirket, başvuruların değerlendirilmesi sırasında öncelikle talepte bulunan kişinin gerçek hak sahibi olup olmadığını tespit etmektedir. Bununla birlikte Şirket gerek gördüğü durumlarda talebin daha iyi anlaşılabilmesi için detaylı ve ek bilgi isteyebilmektedir.

Şirket tarafından veri sahibi başvurularına yanıtlar, yazılı olarak veya elektronik ortamda veri sahiplerine bildirilmektedir. Başvurunun reddedilmesi halinde ret nedenleri gerekçeli olarak veri sahibine açıklanacaktır.

Kişisel verilerin doğrudan veri sahibinden elde edilmemesi halinde; Şirket tarafından (1) kişisel verilerin elde edilmesinden itibaren makul bir süre içerisinde, (2) kişisel verilerin veri sahibi kişiler ile iletişim amacıyla kullanılacak olması durumunda, ilk iletişim kurulması esnasında, (3) kişisel verilerin aktarılacak olması halinde, en geç kişisel verilerin ilk kez aktarımının yapılacağı esnada veri sahiplerinin aydınlatılmasına ilişkin faaliyetler yürütülmektedir.

 

6. KİŞİSEL VERİLERİN SİLİNMESİ, YOK EDİLMESİ, ANONİM HALE GETİRİLMESİ

Kanun'un 7. maddesi gereğince hukuka uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel veriler tarafından resen veya veri sahibinin talebi üzerine Şirket, Kurum tarafından yayımlanan rehberlere uygun olarak siler, yok eder veya anonim hâle getirir.

 

7. KANUN KAPSAMI VE UYGULANMASINA İLİŞKİN KISITLAMALAR

Aşağıda belirtilen durumlar Kanun kapsamı dışındadır:

  • Kişisel verilerin, üçüncü kişilere verilmemek ve veri güvenliğine ilişkin yükümlülüklere uyulmak kaydıyla gerçek kişiler tarafından tamamen kendisiyle veya aynı konutta yaşayan aile fertleriyle ilgili faaliyetler kapsamında işlenmesi. 

  • Kişisel verilerin resmi istatistik ile anonim hale getirilmek suretiyle araştırma, planlama ve istatistik gibi amaçlarla işlenmesi

  • Kişisel verilerin millî savunmayı, millî güvenliği, kamu güvenliğini, kamu düzenini, ekonomik güvenliği, özel hayatın gizliliğini veya kişilik haklarını ihlal etmemek ya da suç teşkil etmemek kaydıyla, sanat, tarih, edebiyat veya bilimsel amaçlarla ya da ifade özgürlüğü kapsamında işlenmesi.

  • Kişisel verilerin millî savunmayı, milli güvenliği, kamu güvenliğini, kamu düzenini veya ekonomik güvenliği sağlamaya yönelik olarak kanunla görev ve yetki verilmiş kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen önleyici, koruyucu ve istihbari faaliyetler kapsamında işlenmesi.

  • Kişisel verilerin soruşturma, kovuşturma, yargılama veya infaz işlemlerine ilişkin olarak yargı makamları veya infaz mercileri tarafından işlenmesi.

Aşağıda sayılan durumlarda Şirket tarafından veri sahiplerine aydınlatma yapılması gerekmemektedir ve veri sahipleri, zararlarının giderilmesine ilişkin hakları hariç olmak üzere, Kanun’da belirtilen haklarını kullanamayacaklardır:

  • Kişisel veri islemenin suç işlenmesinin önlenmesi veya suç soruşturması için gerekli olması. İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş kişisel verilerin işlenmesi.

  • Kişisel veri işlemenin kanunun verdiği yetkiye dayanılarak görevli ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca, denetleme veya düzenleme görevlerinin yürütülmesi ile disiplin soruşturma veya kovuşturması için gerekli olması.

  • Kişisel veri işlemenin bütçe, vergi ve mali konulara ilişkin olarak Devletin ekonomik ve mali çıkarlarının korunması için gerekli olması

İletişim

Bize Yazın

musterihizmetleri@mmsigortacentesi.com.tr

 

İletişim Formu

İletişim Formu

bottom of page